سفارش تبلیغ
صبا ویژن



تولید مواد شبه پلیمری نانو - مهندسی پلیمر(polymer engineering)

 

 تولید مواد شبه پلیمری نانو

 تولید چسب نانوییمحققان موفق به ساخت چسب نانویی شدند.محققان موفق به ساخت چسب نانویی شدند.
این چسب نانویی از سوی دانشمندان انستیتو پلی تکنیک رنسلر در نیویورک ساخته شده که به هنگام قرار گرفتن در بین سطوح مختلف به عنوان عامل چسبنده، تنها یک نانومتر ضخامت دارد.
به گفته دانشمندان این پروژه، ارزان بودن و مقاومت قابل توجه در برابر دماهای بالا از جمله ویژگی های این چسب نانویی به حساب می آید.
چسب های فعلی در مقایسه با چسب نانویی ساخته شده به هنگام قرار گرفتن در بین دو سطح ضخامتی هزار برابر دارند. دانشمندان این انستیتو به رهبری پروفسور رامانات در جریان ساخت این چسب دریافتند که همزمان با بالا رفتن دما تا ??? درجه سلسیوس، استحکام چسب تولید شده بیشتر خواهد شد.
بر اساس گزارش آی.تی.وایر، این چسب با استفاده از زنجیره های کربن، هیدروژن، سیلیکن و سولفور ساخته شده است. این نانوپلیمر در ادامه میان فیلم نازکی از مس و سیلیکا قرار می گیرد.
چنین ترکیبی موجب می شود تا مولکولهای داخلی چسب از حرارت در امان بوده و در عین حال با افزایش دما تا درجه خاصی بر استحکام آن افزود


فناوری نانونتایج مدلسازی مولکولی یا محاسبات، در بخش شیمی تحلیلی کاملا جا افتاده است. مدلسازیهای چند مقیاسی نیز با دقت بالاتر ومحاسبات سنگین تر پیگیری می شود.نتایج مدلسازی مولکولی یا محاسبات، در بخش شیمی تحلیلی کاملا جا افتاده است. مدلسازیهای چند مقیاسی نیز با دقت بالاتر ومحاسبات سنگین تر پیگیری می شود. تئوریهای مولکولی و مدلسازیها، شامل تئوری ساختار الکترونی ومدلسازی به عنوان یک زبان بین المللی علمی در اغلب شاخه های علوم ومهندسی پذیرفته شده است. شیمی، فیزیک، بیولوژی بر مبنای مشاهدات، و دستکاریهایی در حوزه انسانی، به مدلسازی مولکلوی وابسته شده اند. علوم مهندسی این علوم محض را با یکدیگر ترکیب کرده و با ملاحظات اقتصادی و مولفه های کمی فیزیک آن را به حوزه تجارت می رسانند. فیزیک محیطهای پیوسته و تفکر عمیق در طبیعت رفتاری الکترونها در اتم در سالهای ???? میلادی خبر از توسعه مکانیک آماری و مکانیک محیطهای پیوسته می داد. ظهور دانش شیمی- فیزیک و اساس ساختارهای مولکولی دراواخر ???? میلادی حاکی از درک پیوندهای شیمیایی می داد که در نهایت در سالهای ???? توسعه یافت و روشهای شیمی کوانتوم که در سالهای ???? توسعه یافتند. مدلسازی مولکولی یک روش مرکزی است که با درک رفتار کوانتائی مواد، حتی از دیدگاه پیش گویی به موفقیتهایی رسیده است. توسعه تولیدات و عوض شدن پروسه های ساخت وتولید با ظهور مدلسازی مولکولی واثر آن دستخوش دگرگونی شده است مدلسازی مولکولی می تواند به عنوان یک زیر ساخت نامرئی در توسعه علم و فناوری مورد توجه قرار گیرد. پیشرفتهائی در قدرت سخت افزاری کامپیوترها، مسبب پیشرفتهائی در نرم افزارهای شبیه سازی شده است که تغییراتی رویایی را در مدلسازی پدید آورده است و بسیاری از مسائل پیچیده را حل کرده است و حتی در نگرشهای بنیادین علوم، تغییراتی را بوجود آورده است. آیا دانش هوش مصنوعی دنیا را دگرگون خواهد کرد؟
ارزش نتایج محاسباتی، سریعا افزایش خواهد یافت در صورتیکه فورا گسترش و رشد یابد. اما آنها زمانی گرانبها خواهند شد که معنی این نتایج به سمت مهندسی یا نیازهای توسعه، هدایت شود. پیشرفتهایی در قدرت محاسباتی، درک و قابلیتهای ما را در کاربردی کردن فیزیک و شیمی محاسباتی توسعه خواهد داد. همانگونه که پیشرفتهایی بزرگ در تکنولوژی اغلب منشعب از نتایج و مشاهدات آزمایشگاهی است، مدلسازی مولکولی با افزایش دقت در حل پیچیدگیهای مدل به گونه ای که منجر به نتایج سودمند کاربردی شود، در رشد تکنولوژی مفید است. البته نباید از نظر دور داشت که ??% مسائل در ذهن ساخته و پرداخته می شود وابزارهای محاسباتی تنها راهی برای آزمایش، روشهای مختلف حل هستند. مدلسازی موثر و مدیریت نتایج آن، به برداشت کارشناسی و موفقیت آمیز از کدهای مدلسازی مولکولی وابسته است البته، انتخاب روشهای تئوری بر پایه مجموعه شیمی کوانتوم یا پتانسیلهای بر هم کنشی (شبیه سازی مولکولی) حداقل نقش و سطح را در تصمیم سازی ایفاد می کنند. کدام ترکیب برای متعادل کردن زمان و دقت مورد نیاز است؟ بهترین تنظیمات برای بهترین نتایج صنعتی کدامند؟ یک Interface مناسب می تواند در خواست ها را ارزیابی کند و پیشنهاداتی را در جهت برآورد زمان محاسبات و سایر منابع مورد نیاز، به استفاده کننده نشان دهد. همچنین با نشان دادن نتایج و تصویر سازی نتایج محاسبه شده راههایی را برای ارزیابی نشان می دهد

 

  لطفا نظراتتونو برام ارسال کنید:saeidi.polyeng@yahoo.com
saeidi.polyeng@gmail.comمؤدب



نویسنده » محمد . ساعت 1:50 عصر روز شنبه 87 آبان 11